ZZSK - Nasza strona w Internecie    
dzisiaj:  

Ćwiczenia

Regularne ćwiczenia są najważniejsze w walce z tą chorobą. Pozwalają powstrzymywać jej rozwój i utrzymywać sprawność fizyczną. Problemem z jakim najczęściej się spotykamy to ból, który utrudnia wykonywanie nawet najprostszych ruchów.

Jeśli masz problemy z wykonywaniem ćwiczeń nie rezygnuj. Wykonuj je tak dobrze jak tylko potrafisz. Nie śpiesz się, rób przerwy. Pamiętaj o systematycznych codziennych ćwiczeniach a już po kilku dniach zobaczysz, że jest coraz lepiej. Na większe efekty musisz zaczekać kilka tygodni. Z codziennych ćwiczeń nie rezygnuj nawet jeśli któregoś dnia poczujesz się wyjątkowo zmęczony i obolały. Wbrew pozorom ćwiczenie przyniesie ci ulgę. Dobrym pomysłem jest ćwiczenie przy ulubionej muzyce.

W przypadku dużego zaawansowania choroby, może się zdarzyć, że nie jesteś w stanie ćwiczyć z powodu ogromnego bólu i zesztywnienia. Musisz wtedy wesprzeć się lekami przeciwzapalnymi. Złagodzą one ból i zmniejszą sztywność - będziesz mógł ćwiczyć.

Pamiętaj jednak! Nie śpiesz się i zaraz nie poddawaj. Na efekty ćwiczeń trzeba zaczekać. Stopniowo, powolutku będzie coraz lepiej :) Jak powiedział mi kiedyś pewien masażysta: "Rehabilitacja jest dla ludzi cierpliwych". I jest w tym wiele racji. 

Wybierając linki u góry strony masz do wyboru trzy zestawy ćwiczeń:

  1. Zestaw podstawowych ćwiczeń wraz z rysunkami. Ćwiczenia zaczerpnąłem ze strony internetowej NASS
  2. Pełniejszy zestaw ćwiczeń (tylko opisy). W ten sposób wyglądają ćwiczenia zbiorowe w sanatorium w Busku-Zdrój
  3. Duży zestaw ćwiczeń (tylko opisy) jaki otrzymałem od rehabilitantki z sanatorium w Swoszowicach k/Krakowa.

::stopka:: ::do góry::