ZZSK - Nasza strona w Internecie    
dzisiaj:  

Rady

  • Bardzo pomaga na ból i sztywnienie kręgosłupa gorący (lub ciepły - jak kto woli) prysznic masujący cały kręgosłup. Polecam rano i wieczorem. Działa rewelacyjnie. Może też być kąpiel.
  • Na rozluźnienie całego kręgosłupa lędźwiowego i obręczy biodrowej genialnie działa też zwykłe leżenie na brzuchu przez powiedzmy 15 minut. Polecam wieczorem ale szczególnie rano, przed wyjściem z domu. Można również spróbować podładajšc sobie np. poduszkę pod brzuch.
  • Polecam brać tran. W sprzedaży jest w kapsułkach tak więc nie ma obawy, że nie będzie nam smakował. Ponoć działa przeciwzapalnie a do tego kapitalnie reguluje przemianę materii. Więcej na ten temat znajdziesz w dziale medycyna naturalna
  • Pamiętaj o dobrym odżywianiu się. 
    Proponuje sprawdzać jak wpływają na nasze samopoczucie potrawy które jemy. Niektóre mogą polepszać nasze samopoczucie (jak np. rosół). Inne wręcz przeciwnie ( tutaj nie jestem niczego pewien - ale raczej na pewno słodycze ). Zresztą może to być sprawa bardzo indywidualna i proponuje eksperymentować samemu.
    Zbocz też: dieta
  • Ponoć dobre efekty dają ćwiczenia jogi lub tai-chi. Przede wszystkim pozwala rozładować napięcie mięśni i tym samym zmniejszyć ból. Pomaga nie tylko w sferze ciała ale i ducha. Kiedyś natknąłem się w sieci na informację o człowieku (z Polski), który twierdzi że był chory na zzsk i po trzech miesiącach od momentu gdy zaczął ćwiczyć jogę objawy całkowicie i bezpowrotnie znikneły. Cuda?? Nie wiem. W każdym bądź razie dziś jest on nauczycielem jogi.
  • Jak najlepiej spać, tzn. w jakiej pozycji? Lekarze zalecają spanie na brzuchu ale wiem, że nie jest to łatwe i mało kto tak (z nas) śpi. W związku z tym dobrym rozwiązaniem wydaje się spanie na boku z podkurczonymi nieco nogami i z małą poduszką (lub fragmentem zwiniętej kołdry) pomiędzy nogami.
    Pod głową natomiast poduszka powinna być idealnie dobrana tak, aby nasza głowa (i szyja) nie była wygięta ani za bardzo w górę ani w dół - czyli, żeby kręgosłup szyjny był prosty. Do tego należy pamiętać aby cały kręgosłup też był prosty, czyli nie zwijać się do tzw. pozycji embrionalnej :-)
    Łóżko powinno być równe i raczej twardsze niż miększe.
    Nie należy spać na plecach!! To ponoć jest najgorsze.
  • Należy unikać stresu. Znanym jest fakt, że osłabia on układ odpornościowy. Wiem, że w naszym przypadku jest to trudne ale głowa do góry. Spróbujcie znaleźć w trudnych chwilach wsparcie w kimś bliskim, przyjaciołach. To daje efekty :)  Nigdy się nie izolujcie i odcinajcie od świata. 
  • Bóle stawów mogą łagodzić okłady z gorczycy. Zobacz w dziale medycyna naturalna

Jeśli chcesz się podzielić swoimi radami, masz jakieś ciekawe doświadczenia w walce z chorobą, jeśli coś pomaga ci ulżyć w cierpieniu a coś innego wręcz przeciwnie - napisz nam o tym! - czekamy.


::stopka:: ::do góry::