Strona zawiera informacje oraz poprawki i dodatki (głównie własne) do gier na silniku Infinity Engine, w szczególności do Wrót Baldura (BG1) z zainstalowanym oficjalnym dodatkiem Opowieści z Wybrzeża Miecza (TotSC) oraz nieoficjalnym dodatkiem Opowieści z Północy Wybrzeża Miecza (NTotSC) autorstwa Aurelinusa. Szata graficzna strony jest prowizoryczna, ale chodzi mi tylko o udostępnienie plików i informacji. Strona dostosowana do rozdzielczości 800x600.

Wieści ze strony:

2010-05-05 Ponieważ nie mam czasu na aktualizację tej strony, które w ostatnich latach stały się sporadyczne i przypadkowe, w sprawie informacji o modzie TWM i najnowszych aktualizacji zapraszam na stronę dedykowaną TWM i subforum poświęcone TWM na forum Children of Bhaal:

 

Tajemnice Wybrzeża Mieczy - WWW
Tajemnice Wybrzeża Mieczy - Forum
 

 

2009-11-01 Nowy artykuł na stronie dotyczący modowania, zapraszam do czytania:

 

Podstawy tworzenia dialogów w Baldur's Gate w weekend ;)
 

 

2008-07-09 Patch już jest:

 

TWM_patch_to_v26,2d.rar
TWM_patch_to_v26,2d.rar (CoB)

 

Wszelkie uwagi do patcha 26,2a odnoszą się także do nowej wersji.

 

 

2008-07-08 Z powodu odkrycia kolejnych błędów postanowiłem podmienić wersję TWM demo 26,1b na nową 26,2d, przy okazji wprowadzając małe urozmaicenie, do którego swoimi pomysłami zainspirował mnie Joneleth:

Tajemnice Wybrzeża Mieczy v26,2d (yourfilelink)

Tajemnice Wybrzeża Mieczy v26,2d (CoB)
Tajemnice Wybrzeża Mieczy v26,2d (Imp)
(Dziękuję Morganowi i Impowi za udostępnienie miejsca na serwerach)

Mod jest w zasadzie funkcjonalnie tożsamy z poprzednią wersją z kilkoma aktualizacjami:

1/ poprawki przedmiotów HQ, w tym krytycznego błędu ze strzałami HQ wywalającym BG1 do Windy
2/ poprawki stylistyczne i ortograficzne tekstów informacyjnych przez Morgana :-P
3/ mała nowinka: bandyci nie są wyekwipowani jak spod sztancy, ale dysponują rozmaitym uzbrojeniem jak na zgraję bandytów przystało.
4/ unikalne spotkanie w ramach ~Special Random Encounters~ teraz na pewno ma szansę się aktywować.

Dla osób, które ściągnęły już TWM demo 26,1b na dniach dorobię patch 26,1b -> 26,2d, żeby nie trzeba było ponownie ściągać i przeinstalowywać całego TWM demo.
 

 

2008-07-07 Z dużym opóźnieniem na tej stronie informuję, że stworzyłem małą poprawkę w formie moda likwidującą błąd wywalania BG1 do Windowsa przy użyciu strzał HQ, a poza tym dodającą mały drobiazg:

TWM_patch_to_v26,2a.rar
TWM_patch_to_v26,2a.rar (CoB)


Aktualizuje TWM demo v26.1b do v26.2a. Można go też zainstalować na poprzednich wersjach TWM demo 2.1 i TWM demo 2.2, ale oczywiście nie wprowadza pełnej funkcjonalności v.26.2a.

Dla zmniejszenia wagi pliku poprawki wymaga ona, aby plik "
Setup-TWM_Pack.exe" pozostał w folderze BG1 po instalacji TWM demo. Archiwum rozpakujemy do folderu BG1 i uruchamiamy "Setup-TWM_Patch.bat" (żadne exe!).

Poprawka działa natychmiast. Nie ma konieczności reinstalacji TWM, czy zaczynania gry od nowa.

 

 

2008-06-02 Planuję wydać TWM demo 3.0 dopiero na dziesiątą rocznicę premiery BG1 na świecie czyli w grudniu tego roku i będzie ona dostosowana już do nowej wersji NTotSC 3.0, zapowiadanej przez Aurelinusa bodaj na koniec wakacji. Tymczasem od wersji 2,2 minęło już sporo czasu a prace z wolna się posuwają. Długo wahałem się czy udostępnić aktualną wersję, bo nie wnosi ona prawie żadnych widocznych nowości dla gracza. Stanowi jednak na tyle duży zestaw poprawek i przełomowych ulepszeń technicznych, że niniejszym łamię się zamieszczając TWM demo v. 26.1b jako wersję roboczą. Być może to ostatnia wersja do NTotSC 2.01B:

 

TWMdemo_alpha26,1b.exe (yourfilelink)

TWMdemo_alpha26,1b.exe (CoB)

TWMdemo_alpha26,1b.exe (Imp)

(Dziękuję Morganowi i Impowi za udostępnienie miejsca na serwerach)

 

Najważniejsze zmiany:

  • rozwiązania umożliwiające wykrywanie odpoczynku, walki oraz numeru i charakteru lokacji oraz wykorzystanie ich jako warunków w dialogach i skryptach zostały dostosowane do opracowanego otwartego standardu opisanego w artykule "Zed Nocear's Trigger-Simulations for BG1". Daje to możliwość tworzenia kompatybilnych z TWM modów współkorzystających z w/w rozwiązań, na razie jest jeden po angielsku/niemiecku "Ajantis Romance" w wersji beta autorstwa Jastey. Niestety, powoduje to jednocześnie niekompatybilność z save'ami z wersji TWM 2,x. Mam nadzieję, że ostatni raz taka rewolucja.
  • mechanizm zachowania ilości złota przez drużynę przy korzystaniu z "pojemników przechowywania" został przerobiony i wygląda w grze znacznie estetyczniej.
  • całkowicie przepisany od nowa moduł "EXP za zapamiętywanie czarów", teraz dplayer2 i dplayer3 zostają zachowane co zwiększa potencjalną kompatybilność z modami instalowanymi po TWM, odłączenie i ponowne przyłączenie NPCa w trakcie tej samej gry nie powoduje, że doświadczenie za czary liczone jest od nowa
  • kilka poprawek istniejących modułów typu forma męska/żeńska lub poprawne działanie w multiplayer
  • moduł "Dla hardkorowych graczy: wolniejsze zdobywanie EXPa za potwory i rozwoj postaci" została rozbity na 3 oddzielne moduły do indywidualnego wyboru:

   @93 = ~Dla hardkorowych graczy: alternatywna tabela doswiadczenia postaci~

   @94 = ~Dla hardkorowych graczy: mniej rabania potworow (H&S) w BG1~

   @95 = ~Dla hardkorowych graczy: ograniczenie doświadczenia za zabijanie potworów~ (50%, 25% lub 10% do wyboru)

  • nowy moduł @13 = ~Special Random Encounters~ stanowi zaczątek nowego pomysłu: unikalne losowe spotkania przy wędrówce między mapami w stylu Fallouta, na razie działa sam system wywoływania tych unikatowych spotkań i jest opracowane (dosłownie) jedno zdarzenie. Ale myślę, że teraz pójdzie już z górki, jeśli znajdą się osoby chętne do napisania takich miniprzygód.
     

2008-01-20 Dzięki uprzejmości Morgana z forum Children of Bhaal mod TWM demo 2.2 uzyskał wygodny mirror do pobierania pliku.

 

2008-01-10 Tutorial technikalia cz.2 został uzupełniony o rozdzialik dotyczący funkcjonowania losowych przedmiotów w BG1 i jego wykorzystania w modzie TWM.

 

2007-10-13 Tutorial technikalia cz.2 został uzupełniony o dwie kolejne impresje.

 

2007-10-08 Dla wytrwałych czytelników mojej strony (jeśli jacyś uchowali się przez ponad rok braku aktualizacji) półoficjalna poprawkowa wersja TWM demo 2.2. Zawiera następujące zmiany w stosunku do wydania 2.1 dołączonego do Sagi BG:

 

Dodane nowości:
- @11 przenośne pojemniki przechowywania - pierwsza wersja funkcjonalna.
- @11 miniquest z Jorde w PPD

Poprawki błędów i przeróbki:
- @11 dokończenie rozmieszczenia przedmiotów HQ u przeciwników (CRE)
- @11 poprawienie systemu losowego rozmieszczania przedmiotów w kontenerach.
- @14 poprawiono zbyt wysoki warunek poziomu Amortha do aktywacji sztyletu.
- @15 poprawione dialogi 04 z wilkami i 06 z wyvernami wg. rozwiązania Kagaina jak niżej.
- @89 zachowanie Kagaina poprawione (jeszcze raz), Minsc ślepo atakuje wrogów rasowych

Reorganizacje techniczne:
- @00 przeniesiono system wykrywania czasu po walce z modułów 10, 15 i 63 do modułu technicznego PRE.

 

Jednocześnie z działu dawnload usuwam dwa mody:

  • PD for Traps v3,00.exe zawierał błąd, w efekcie czego otrzymywało się doświadczenie za otwieranie zamków w kontenerach, ale nie w drzwiach. Poprawiona wersja jest częścią TWM demo.
  • BG1_SlimeQuest v1,3 autorstwa Jastey to stara wersja moda (jest już dostępna wersja 1,7, np. na Wieży Ramazitha), ale wiem, że szykuje się nowy, większy mod, tworzony pod kierownictwem Jastey, którego SlimeQuest będzie tylko jednym z wielu elementów. Miałem okazję grać w wersję beta i jest świetny. Niestety oryginalna wersja językowa niemiecka, a do tłumaczenia jest jakieś 10x tyle tekstu co w SlimeQuest. Powstanie polskiego tłumaczenia będzie musiało nieco potrwać.

 

2007-10-06 Rozwijanie moda TWM do BG1 (Tajemnice Wybrzeża Mieczy) zajmuje cały mój czas wolny i energię. Stąd zaniedbuję tę stronę do tego stopnia, że nie umieszczam nawet anonsów o kolejnych wersjach TWM demo.

 

Aktualna wersja to TWMdemo 2.1, dołączone do nowego wydania DVD Sagi BG, zresztą w ciągu miesiąca  wykupionego do cna, co świadczy o wciąż niesłabnącym zainteresowaniu tymi cRPGami. Wersja 2.1 TWMdemo nie była jednak przeze mnie wcześniej przewidziana i redagowana w ogromnym pośpiechu na wieść o planowanym wydaniu Sagi BG. Od otrzymania informacji miałem jedno popołudnie i noc na dostarczenie nowej wersji TWM. Dlatego zawiera sporo błędów i nie jestem z niej zadowolony. Wkrótce zamieszczę wersję TWMdemo 2.2 z kilkoma poprawkami i nowościami.

 

Dzisiaj zamieszczam w dziale technikalia cz.2 kolejny artykuł dotyczący specyfiki modowania BG1, nieco bardziej osobisty, stanowiący moje własne doświadczenia na tym polu związane z pracami nad TWM. Zamierzam go w przyszłości rozbudowywać na bieżąco o wszelkie ciekawostki i rozwiązania problemów, jakie napotkam przy pracach nad TWM.

 

2006-06-11 Nieprzyzwoicie długo, bo blisko rok nie aktualizowałem tej strony, choć czas ten obfitował w duże wydarzenia w dziedzinie modowania BG1, także na moim osobistym polu działania. Pozostaje mi tylko teraz podać je w telegraficznym skrócie:

  • Mod The Fields of The Dead doczekał się już wersji 1.05, ale nadal jest bez plików TRA i polskiego tłumaczenia. Zresztą nie jest wróżę mu dużej przyszłości, bo nie jest kompatybilny z żadnym innym dużym modem, ani platformą BGT czy Tutu.
  • Pojawił się mod BG1 Unfinished Bussines analogicznie do wersji BG2 przywracający do używalności różne questy, dialogi, przedmioty itp. obecne w zasobach, ale niedostępne z poziomu gry. Obecna wersja 3 nadal ma trochę błędów. Ciekawe, że pokrywa się w wielu modułach z działaniem BGT Tweak, choć daje znacznie więcej. Czekam z utęsknieniem na wersję do BGT.
  • Na początku kwietnia zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami wypuściłem pierwsze demo TWM, zawierający część dotychczas ukończonych modułów. Zapraszam do działu dawnload "Mody IE", gdzie znajduje się też mała poprawka grafiki do dema.
  • Największym wydarzeniem, w mojej opinii, jest pojawienie się stabilnej wersji BGT-WeiDU 1.00 (tylko 10MB), do której istnieje już ogromna liczba modów, zarówno do BG1, jak i SoA/ToB (w tym całe BP).  Coraz bardziej skłaniam się do przejścia w rozwoju moda TWM na platformę BGT. BG1 w BGT na enginie BG2 z dodatkami przybliżającymi wygląd BG2 do BG1 robi niesamowite wrażenie a do tego można doinstalować DSotSC, NTotSC, Secret of BoneHill, SchleimQuest, TGCe1 i NPC BG1 Project (część modów tylko po angielsku). W dziale "Mody IE" do pobrania drobny patch poprawiający kompatybilność LadeJarl's Tutu GUI v1.7 z polskojęzyczną wersją BG2. Zainteresowanych BGT-WeiDU odsyłam do tematu na forum BG i Fantasy.

2005-06-30 Strona zostaje przeniesiona na na www.of.pl. Nowy adres strony to http://free.of.pl/z/zed.nocear/. Pod starym adresem strona nie zostanie skasowana, póki nie skasują mi konta, ale nie będzie już aktualizowana.

 

2005-05-15 Dział "technikalia" nabiera konkretnej formuły - ma to być strona opisująca istotne różnice w enginie BG1 i BG2 oraz potencjalne pułapki czyhające na modowiczów BG1, korzystających z poradników do modowania BG2. Na razie skromne 3 poradniki.

 

Szykuje się odświeżenie działu linków, bo zmusza mnie do tego rzeczywistość. Pod koniec kwietnia pojawiła się wersja użytkowa kolejnego dużego moda do BG1- The Fields of The Dead.

 

2005-02-07 Stworzyłem nowy dział (podstronkę) "technikalia", gdzie na razie umieściłem tylko listę kodowania polskich znaków w BG1 i makro automatyzujące konwersję tekstów do BG1. Może z czasem dojdą jakieś porady czy opisy trików modowania IE.

 

2005-02-03 W dziale modów nowa wersja starego mini-moda do BG1 autorstwa jastey, do którego przyłożyłem trochę ręki.

 

Archiwalne wieści (linki):

 

Wieści z lat 2003-2004

 

Wielka Księga Gości

 W tym miejscu proszę dzielić się swoimi uwagami do strony, swoimi doświadczeniami z edycją IE i pomysłami do modów: co chcielibyście widzieć w BG1, lub co należałoby poprawić w BG1.
 

 

Zed Nocear

 

zed_nocear@wp.pl

 

 

ostatnia modyfikacja: 2008-07-09

 

Licznik odwiedzin

http://www.of.pl/licz.php?id=zed01&zera=nie&kolor=0000ff&tlo=00ff00&wielkosc=7