Poprawki i modyfikacje

do Baldur’s Gate 1:

 

 Poprawki/Mody kompatybilne z BGT-WeiDU (mod przenoszący BG1 do BG2).

 

 

BG1GUI-fixPLv2.rar

2006-06-12

(< 297 kB) Poprawka do LadeJarl's Tutu GUI v1.7 (kamienne GUI z BG1 w BG2, efekt niesamowity, kto przedkłada klimat BG1 nad BG2), od wersji 1.7 kompatybilne także z BGT-WeiDU. Mod w zasadzie uniwersalny, "bezjęzykowy", ale poprawka dodaje polskie litery w jednej z czcionek (mod używa angielskiej czcionki) i skraca 3 teksty nie mieszczące się w przewidzianym polu, czyste drobiazgi, trudne do zauważenia.

Wersja druga dodaje małą modyfikację przewijanego obszaru umiejętności i zdolności na karcie postaci, by więcej tekstów mieściło się w jednej linii, przez co całość jest bardziej czytelna.

 

 

 Poprawki/Mody kompatybilne z każdą wersją BG1, czystą i z dodatkami.

 

 

TWM demo 2,2 [v25,2]

*2007-10-08*

wygodny mirror na forum CoB

(< 7 968 kB - link zewnętrzny) Najnowsze półoficjalne demo moda Tajemnice Wybrzeża Mieczy złożone z wybranych, ukończonych dotąd modułów. Zawarte elementy:

Moduły techniczne (instalowane automatycznie):
@00 = ~Modul techniczny PRE (uzupełnienie IDS, wykrywanie odpoczynku i walki)~
@99 = ~Modul techniczny POST (emulacja warunkow AreaCheck i AreaType w BG1)~

Moduły - TWM core (instalowane tylko razem):
@03 = ~Lepszy Skuteczny Plaszcz Ukrycia i odtrutka na niego v7~
@08 = ~Dodatkowy poziom podziemi lodowej wyspy AR1010~
@09 = ~Podarunek Winthropa~
@10 = ~Piesni barda~
@11 = ~Urozmaicenie przedmiotów (przedmioty wysokiej jakości, "torby przechowywania"+jeden miniquest)~
@14 = ~Ann'amorth - nowy NPC do przyłaczenia v5b2b (wersja robocza bez plików TRA)~
@15 = ~Romans Viconii by Tyhe wersja alfa25_2 (wersja robocza bez plikow TRA)~

Moduły - TWM tweaks:
@51 = ~Poprawka wlasnosci rasowych do BG1 v2.01 autorstwa aVENGERa~
@52 = ~Ulepszone niedzwiedzie~
@53 = ~Zniesienie (złagodzenie) restrykcji noszenia magicznych przedmiotów +KP~
@54 = ~Reguly awansu do 50 poziomu dla BG1~
@55 = ~Maksimum punktow zycia przy awansie dla BG1~
@56 = ~Uciszenie "Przed wyruszeniem w droge nalezy zebrac druzyne"~
@57 = ~Wybrane TWEAKI do BG1 z dudleyville.com~
@61 = ~Lepsza muzyka w BG1~
@62 = ~Roznice plci w Fearunie~
@63 = ~Akceleracja banterów BG1~
@64 = ~Rozszerzone grupowanie przedmiotów w BG1 bez NTotSC~
@89 = ~Rozne drobiazgi~ (poprawki interfejsu, AI Kagaina, stackowanie zatrutej rudy)
@90 = ~Oddzielne zestawy portretow dla gracza i BN-ow v1~
@91 = ~Doswiadczenie za rozbrajanie pulapek i otwieranie zamkow v3.5~
@92 = ~Doswiadczenie za zapamietywanie czarow mistycznych v1.5~
@93 = ~Dla hardkorowych graczy: wolniejsze zdobywanie EXPa za potwory i rozwoj postaci~

 

Szerszy opis zawartości i historia rozwoju wersji w pliku readme-TWM.txt.

 

 

Max HP per Lvl.zip

(< 1,5 kB) Drobny patch dający to, na co wskazuje jego nazwa, czyli maksimum punktów życia przy awansie postaci bez losowania, jak odpowiednia opcja konfiguracji w BG2 lub IWD. Działa z każdą wersją BG1. Mod zintegrowany z NTotSC od wersji 1.50.

!!!UWAGA!!!: Zainstalowaie łatki "Level 50 rules" skasuje ten patch.  Trzeba zainstalować "Max HP per level" po patchu "Level 50 rules" , aby działały oba.

 

 

Level 50 rules.zip

(< 7 kB) Mod rozszerzający reguły awansowania postaci do 50. poziomu włącznie. Przy okazji poprawia błąd w tabeli awansu druida występujący w oryginalnym BG1 i w DSotSC. W NTotSC od wersji 1.50 zintegrowany jest podobny mod rozszerzający reguły awansu do 40 poziomu, ale według Aurelinusa gra potrafi sama zinterpolować reguły do 50 poziomu, co jest maksimum na enginie BG.

 

 

Lepsza muzyka w BG1.zip

 (< 12 kB) Mod zwiększający bogactwo odgrywanej muzyki w BG1. Wprowadza 15 kawałków muzycznych, obecnych w grze, ale nie wykorzystywanych przez nią w wersji oryginalnej. Mod zintegrowany z NTotSC od wersji 1.50.

 

 

 Poprawki/Mody kompatybilne tylko z czystym BG1 i BG1+TotSC.

Baldurdash FixPack v1,1 all20fixes.zip

(< 27 kB) Nieoficjalny, słynny zestaw Baldurdasha 20 poprawek błędów w BG1+TotSC, nie poprawionych w ostatnim oficjalnym patchu do TotSC.

 

 

Baldurdash FixPack v1,1 separatly.zip

(< 35 kB) Ten sam zestaw, ale każda poprawka w oddzielnym pliku ZIP. Dla tych, co nie akceptują wszystkich rozwiązań błędów (część jest ewidentnie niekorzystna dla gracza, choć zgodna z fabułą i regułami gry).

 

 

 Poprawki/Mody kompatybilne tylko z BG1+TotSC+NTotSC 2.01B (lub DSotSC 1.03B).

 

 

ZN_Faded_v6.zip

 

(< 278 kB) Modzik w WeiDU dodaje mikstury do świata NTotSC stanowiące antidotum na przeklinany przez wszystkich permanentny i nieusuwalny berserk, jaki może się przytrafić nieostrożnym nosicielom "Skutecznego Płaszcza Ukrycia". Podrasowuje również właściwości samego płaszcza. Dalsze przygody związane z tym przedmiotem będą już częścią TWM.

Plik moda rozpakować do katalogu głównego gry i uruchomić "Setup-ZN-faded.exe".

 

 

WORLDMAP.WMP.

201B.zip

(< 4 kB) Plik Worldmap.WMP z wersji 2.01B NTotSC jest obecny w grze, ale spakowany do BIFF-ów, tak jak pozostałe pliki obecne w wersji 1.00 w Override. Efektem tego jest niedziałanie małego programiku do konwersji mapy głównej MConvert.exe, znajdującego się w katalogu głównym z grą. Program dodany został przez autorów gry w OzWM w celu przekonwerowania zapisów gry na kompatybilne z oficjalnym dodatkiem. Użyteczność tego programiku jest jednak znacznie większa. Przy jego pomocy możemy usunąć dwa poważne błędy mapy głównej w NTotSC:

  • obszary na mapie są poprzesuwane w górę, Aurelinus zaleca reinstalację dodatku i zaczęcie nowej gry

  • błąd w wersji 2.00 NTotSC uniemożliwiał wejście na część obszarów "Lasu Ostrych Kłów", instalacja NTotSC 2.01 nie naprawia błędu w już zaczętej grze, Aurelinus zaleca zaczęcie gry od nowa.

Problem kiedy już przeszliśmy  20-40% gry i szkoda zaczynać ją od nowa. Podany niżej sposób może uratować nasz save:

  1. Wypakowujemy plik Worldmap.WMP z pliku BIF w katalogu DATA gry do katalogu OVERRIDE np. przy pomocy Near Infinity, lub  prościej ściągnąć podany obok link i wypakować zawartość pliku do OVERRIDE.

  2. Uruchamiamy MConvert.exe i w okienku "wybieranie pliku" wskazujemy na plik worldmap.wmp tego save'a, którego chcemy naprawić. Pliki każdego save'a znajdują się w katalogu SAVE gry w oddzielnym podkatalogu o nazwie numer + tytuł, jaki nadaliśmy naszemu zapisowi gry.

  3. TO WSZYSTKO. Błąd jest naprawiony.

Generalnie opisany sposób jest wyjściem awaryjnym, dla tych co grają kawałek i nie chcą po raz kolejny zaczynać od początku. Sposób ten powinien działać także na wersjach NTotSC starszych np. 2,00, bez konieczności instalacji NTotSC 2.01B, choć w tym wypadku rezygnujemy  z wszystkich innych poprawek i udoskonaleń wersji 2.01B.  Jednocześnie wypada przestrzec, że kontynuowanie save'a ze starszej wersji NTotSC na najnowszej 2.01B, dość mocno udoskonalonej i przerobionej, może dawać nieprzewidywalne efekty i błędy związane z obecnością różnic między poszczególnymi wersjami NTotSC. Jeżeli zależy nam na uniknięciu tego, trzeba zacząć grę od nowa na najnowszej wersji.

 

 

NPC 1.lvl w DSotSC.zip

(< 3,9 kB) Minimod dla BG1 z zainstalowanym DSotSC lub NTotSC przywracający pierwotny 1. poziom dla NPC-ów przyjmowanych do drużyny 1-poziomowego bohatera, które w DSotSC zostały podbite do 4. poziomu. Mod zintegrowany z NTotSC od wersji 2.01.

 

 

 Poprawki/Mody zbiorcze do BG1+TotSC+NTotSC.

 

Ponieważ większość modów wchodzących w skład dawnego patcha zbiorczego do NTotSC jest zawarta w najnowszej wersji NTotSC 2.01 + patch 2.01B, istnienie patcha zbiorczego straciło całkowicie rację bytu. Dlatego ten dział nie zawiera już żadnych linków.

 

Wersja NTotSC 2.01 + patch 2.01B

 

 

    zawiera w całości: 

zawiera częściowo rozwiązania z: 

< poprawkę mapy głównej  

< patch Level 50 rules for Baldur's Gate

< patch poprawiający muzykę w BG1

< patch max HP per level

< łatki Baldurdasha w wersji 1,1 przerobione na kompatybilne z NTotSC

< mod NPC 1.lvl w DSotSC/NTotSC

< skrypty AI z DSotSC

 

UWAGA! Powyższe dane nie zostały sprawdzone dla starszych wersji NTotSC, przyrównanych do wersji 2.01 patchem wyrównawczym Aurelinusa, co teoretycznie powinno dać instalację identyczną z NTotSC 2.01, ale w praktyce nie musi.

 

 

Poprawki i modyfikacje

do Icewind Dale 2:

 

IWD2_lvl40-Tweak.exe

2005-07-04

(< 309 kB) Mod rozszerza możliwość awansu postaci do 40 poziomu w jednej lub łącznie w wielu klasach, znosząc ograniczenia wbudowane w grę.

Mod modyfikuje plik wykonywalny gry, IWD2.EXE i jest kompatybilny tylko z wydaniami gry, w których ten plik od razu jest w wersji 2.01 (wersja 2.01 build 101615, rozmiar pliku w bajtach 5.029.888).

Ci którzy mają starsze wydanie gry, aktualizowane patchem do 2.01 muszą albo skombinować sobie w/w wersję pliku (rozwiązanie nielegalne) lub po prostu kupić nowe wydanie gry (teraz tylko 19.90 zł). Na starszych wersjach gry, niezależnie czy spatchowanych czy nie, mod nie zainstaluje się prawidłowo i nie będzie działał, mimo komunikatu o sukcesie instalacji!!!!!

Nie instaluj komponentu ~Always Get Some XP Per Kill~ z moda "IWD2 Ease-Of-Use" PO(!) zainstalowaniu tego moda, bo system zdobywania doświadczenia za zabijanie potworów powyżej 30. poziomu zostanie uszkodzony. Odwrotna kolejność jest OK.

 

Poprawki i modyfikacje

do  Planescape Torment:

 

P-T Max HP per Lvl.zip

(< 1,3 kB) drobny patch dający to, na co wskazuje jego nazwa, czyli maksimum punktów życia przy awansie postaci bez losowania, jak odpowiednia opcja konfiguracji w BG2 lub IWD. Ta modyfikacja działa z Planescape Torment.

 

 

 

Zed Nocear

 

zed_nocear@wp.pl

 

 

ostatnia modyfikacja: 2006-06-12